Bankkártyás és PayPal fizetés

Bankkártyás tájékoztató:

Webáruházunk a CIB Bank által biztosított biztonságos bankkártyás fizetési megoldást nyújtja vásárlóinak. A biztonságot az adatok szétválasztása alapozza meg. A Webáruház a megrendeléssel kapcsolatos információkat kapja meg a vásárlótól, a CIB Bank pedig kizárólag a fizetési tranzakcióhoz szükséges kártyaadatokat a 128 bites SSL titkosítással ellátott fizetőoldalon. A fizetőoldal adattartalmáról a Webáruház nem értesül, azokat csak a CIB Bank érheti el. A tranzakció eredményéről a fizetést követően a Webáruház oldala tájékoztatja. A kártyás fizetéshez az Ön internet böngésző programjának támogatnia kell az SSL titkosítást.

A vásárolt áru/szolgáltatás ellenértéke, a kifizetett összeg azonnal zárolásra kerül kártyaszámláján. Kérjük, olvassa el részletes tájékoztatónkat!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Üdvözöljük a CIB Bank biztonságos, internetes fizetési megoldásával működő Webáruházunkban!

Az alábbiakban röviden ismertetjük, hogy miképp intézheti biztonságos módon vásárlását.

Mire figyeljen a vásárláskor?

  • Olvassa el Webáruházunk ismertetőjét, a vásárlás kondícióit és a kiszállítás és a fizetés feltételeit.
  • Tartsa nyilván a vásárlásával kapcsolatos adatait.
  • Tartsa nyilván a fizetéssel kapcsolatos tranzakciós adatait! (tranzakció azonosító, engedélyszám)
  • Használjon olyan böngészőt, amely támogatja az SSL titkosításhoz szükséges opciót.

A biztonságról

Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Banknak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

Elfogadott kártyák

A CIB Bank internetes fizetési rendszere a Mastercard/Maestro, a VISA termékcsaládba tartozó VISA és VISA Electron (az Electronnál csak abban az esetben, ha azt a kibocsátó bank engedélyezi) bankkártyák használatát, valamint internetes használatra alkalmas webkártyával való fizetést teszi lehetővé.

Fizetés lépései

  1. Ön a Webáruház oldalán választja ki az árut/szolgáltatás melynek összegét bankkártyás fizetéssel kívánja teljesíteni.
  2. Ezt követően Ön átkerül a CIB Bank biztonságos fizetést garantáló oldalára, ahol a fizetés megkezdéséhez kártyaadatait szükséges kitöltenie.
  3. A kártyaadatok megadását követően a Fizetés gombra kattintva indíthatja el a tranzakciót
  4. A fizetést követően Ön visszatér a Webáruház oldalára, ahol a tranzakció eredményéről kap visszaigazolást.

A bankkártyával történő fizetés esetén a sikeres tranzakciót követően – ez a bankkártya érvényessége és a fedezet ellenőrzése utáni elfogadást jelenti –, a CIB Bank elindítja a Kártyabirtokos számlájának megterhelését az áru vagy szolgáltatás ellenértékével.

Amennyiben Ön nem kerül visszairányításra a fizetőoldalról a Webáruház oldalára, úgy a tranzakció sikertelennek minősül. Amennyiben a banki fizetőoldalon a böngésző „Vissza/Back” vagy a „Frissítés/Refresh” gombjára kattint, ill. bezárja a böngésző ablakot mielőtt visszairányításra kerülne az áruházba, a fizetés sikertelennek minősül.

Amennyiben a tranzakció eredményéről, annak sikertelensége esetén, okáról, részleteiről bővebben kíván tájékozódni, kérjük, vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.


 

Kérdések és válaszok internetes kártyás fizetésről

KÁRTYAELFOGADÁS

Milyen típusú kártyákkal lehet fizetni?

A VISA és az Mastercard dombornyomott kártyáival, Maestro ill. egyes VISA Electron kártyákkal. A VISA Electron kártyák interneten történő használatának lehetősége a kártyát kibocsátó banktól függ. A CIB által kibocsátott VISA Electron típusú bankkártya használható interneten történő vásárlásra.

Mely bankok kártyái alkalmasak internetes fizetésre?

Minden olyan VISA és Mastercard/Maestro kártyával, mely internetes fizetésre a kártyakibocsátó bank által engedélyeztetve lettek, valamint a kifejezetten internetes használatra hivatott webkártyák.

Lehet-e vásárlókártyákkal fizetni?

Hűségpontokat tartalmazó, kereskedők/szolgáltatók által kibocsátott pontgyűjtő kártyákkal nem lehet interneten fizetni.

Lehet-e co-branded kártyákkal fizetni?

Bármilyen olyan co-branded kártyával lehetséges fizetni, mely internetes fizetésre alkalmas MasterCard vagy VISA alapú kártya.

FIZETÉS FOLYAMATA

Hogyan működik az online fizetés banki háttérfolyamata?

A vásárló a kereskedő/szolgáltató internetes oldalán a bankkártyás fizetési mód választását követően a fizetést kezdeményezi, melynek eredményeként átkerül a Bank biztonságos kommunikációs csatornával ellátott fizetőoldalára. A fizetéshez szükséges megadni kártyaszámát, lejárati idejét, és a kártya hátoldalának aláíráscsíkján található 3 jegyű érvényesítési kódot. A tranzakciót Ön indítja el, ettől kezdve a kártya valós idejű engedélyezésen megy keresztül, melynek keretében a kártyaadatok eredetisége-, fedezet-, vásárlási limit kerül ellenőrzésre. Amennyiben a tranzakció folytatásához minden adat megfelel, a fizetendő összeget számlavezető (kártyakibocsátó) bankja zárolja a kártyáján. Az összeg számlán történő terhelése (levonása) számlavezető banktól függően néhány napon belül következik be.

Miben különbözik az internetes kártyás vásárlás a hagyományostól?

Megkülönböztetünk kártya jelenlétével történő (Card Present) és kártya jelenléte nélküli (Card not Present) tranzakciókat. A Card Present tranzakció POS terminál eszköz segítségével történik. A kártya lehúzását és a PIN kód beütését követően a terminál kapcsolatba lép a kártyabirtokos bankjával, az engedélyező központon keresztül, és a kártya típusától, illetve a kártya kibocsátójától függően a VISA vagy MasterCard hálózaton keresztül. Itt megtörténik az érvényesség és fedezetvizsgálat (authorizáció). Az előbbi útvonalon visszafelé haladva a POS terminál (illetve a kereskedő) megkapja a jóváhagyást vagy elutasítást. A vásárló aláírja a bizonylatot. A Card not Present olyan tranzakció, melynek lebonyolításakor a bankkártya fizikailag nincs jelen. Ide tartoznak a levélben, telefonon, illetve az elektronikus úton (internet) lebonyolított tranzakciók, amelyek esetében a vásárló (kártyabirtokos) a tranzakciót biztonságos (128 bites titkosítású) fizetőoldalon bekért kártyaadatok megadásával indítja. A sikeres tranzakcióról Ön kap ún. engedélyszámot, mely megegyezik a papír alapú bizonylaton található számmal.

Mit jelent a foglalás?

A tranzakciót a bank tudomására jutásakor azonnal foglalás (zárolás) követi, hiszen a tényleges terheléshez előbb a hivatalos adatoknak be kell érkezniük, mely néhány napot igénybe vesz és az alatt a vásárolt összeg újra elkölthető lenne. Ezért a foglalással a levásárolt vagy felvett pénzt elkülönítik, foglalás alá teszik. A foglalt összeg hozzátartozik a számlaegyenleghez, azaz jár rá kamat, de még egyszer nem költhető el. A foglalás biztosítja azon tranzakciók visszautasítását, melyre már nincs fedezet, noha a számlaegyenleg erre elvben még lehetőséget nyújtana.

SIKERTELEN FIZETÉSEK ÉS TEENDŐK

Milyen esetben lehet sikertelen egy tranzakció?

Általában a kártyát kibocsátó bank (tehát ahol az ügyfél a kártyát kapta) által el nem fogadott fizetési megbízás; de bankkártya használat esetében ez lehet olyan okból is, hogy távközlési vagy informatikai hiba miatt az engedélykérés nem jut el a kártyát kibocsátó bankhoz.

Kártya jellegű hiba

  • A kártya nem alkalmas internetes fizetésre.
  • A kártya internetes használata számlavezető bank által tiltott.
  • A kártyahasználat tiltott.
  • A kártyaadatok (kártyaszám, lejárat, aláíráscsíkon szereplő kód) hibásan lettek megadva.
  • A kártya lejárt.

Számla jellegű hiba

  • Nincs fedezet a tranzakció végrehajtásához.
  • A tranzakció összege meghaladja a kártya vásárlási limitét.

Kapcsolati jellegű hiba

  • A tranzakció során valószínűleg megszakadt a vonal. Kérjük, próbálja meg újra.
  • A tranzakció időtúllépés miatt sikertelen volt. Kérjük, próbálja meg újra.

Technikai jellegű hiba

  • Amennyiben a fizetőoldalról nem tért vissza a kereskedő/szolgáltató oldalára, a tranzakció sikertelen.
  • Amennyiben a fizetőoldalról visszatért, de a böngésző "back", "reload" illetve "refresh" segítségével visszatér a fizetőoldalra, tranzakcióját a rendszer biztonsági okokból automatikusan visszautasítja.

Mi a teendő a fizetési procedúra sikertelensége esetén?

A tranzakcióról minden esetben generálódik egy tranzakcióazonosító, melyet javaslunk feljegyezni. Amennyiben a fizetési kísérlet során tranzakció banki oldalról visszautasításra kerül, kérjük vegye fel a kapcsolatot számlavezető bankjával.

Miért a számlavezető bankkal kell felvenni a kapcsolatot a fizetés sikertelensége esetén?

A kártyaellenőrzés során a számlavezető (kártyakibocsátó) bank értesíti az összeget beszedő kereskedő (elfogadó) bankjának, hogy a tranzakció elvégezhető-e. Más bank ügyfelének az elfogadó bank nem adhat ki bizalmas információkat, arra csak a kártyabirtokost azonosító banknak van joga.

Mit jelent az, ha bankomtól azonban SMS kaptam az összeg foglalásáról/zárolásáról, azonban a kereskedő/szolgáltató azt jelzi, hogy sikertelen volt a fizetés?

Ez a jelenség olyan esetben fordulhat elő, ha a kártya ellenőrzése megtörtént a fizetőoldalon, azonban Ön nem tért vissza kereskedő/szolgáltató internetes oldalára. A tranzakció ebben az esetben befejezetlennek, így automatikusan sikertelennek minősül. Ilyen esetben az összeg nem kerül terhelésre kártyáján, a foglalás feloldásra kerül.

BIZTONSÁG

Mit jelent a VeriSign és a 128 bites titkosítású SSL kommunikációs csatorna?

Az SSL, a Secure Sockets Layer elfogadott titkosítási eljárás rövidítése. Bankunk rendelkezik egy 128 bites titkosító kulccsal, amely a kommunikációs csatornát védi. A VeriSign nevű cég teszi lehetővé a CIB Bank-nak a 128 bites kulcs használatát, amely segítségével biztosítjuk az SSL alapú titkosítást. Jelenleg a világ elektronikus kereskedelmének 90%-ában ezt a titkosítási módot alkalmazzák. A vásárló által használt böngésző program az SSL segítségével a kártyabirtokos adatait az elküldés előtt titkosítja, így azok kódolt formában jutnak el a CIB Bankhoz, ezáltal illetéktelen személyek számára nem értelmezhetőek.

A fizetés után figyelmeztetett a böngészőm, hogy elhagyom a biztonsági zónát. A fizetésem biztonsága így garantált?

Teljes mértékben igen. A fizetés folyamata 128-bites titkosított kommunikációs csatornán folyik, így teljesen biztonságos. A tranzakciót követően Ön a kereskedő honlapjára jut vissza, amennyiben a kereskedő oldala nem titkosított, a böngészője figyelmezteti, hogy a titkosított csatornát elhagyta. Ez nem jelent veszélyt a fizetés biztonságát illetően.

Mit jelent a CVC2/CVV2 kód?

A MasterCard esetében az ún Card Verification Code, a Visa esetében az ún. Card Verification Value egy olyan, a bankkártya mágnescsíkján kódolt numerikus érték, melynek segítségével megállapítható egy kártya valódisága. Az ún. CVC2 kódot, mely az Mastercard/Maestro kártyák hátoldalán található számsor utolsó három számjegyében szerepel, az internetes vásárlások során kell megadni.

Mit jelent a Verified by Visa?

A Verified by Visa rendszerben regisztrált Visa kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Visa kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Verified by Visa rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a Mastercard SecureCode?

A Mastercard SecureCode rendszerben regisztrált Mastercard/Maestro kártyabirtokosok jelszót választanak a kártyát kibocsátó banknál, mely segítségével azonosíthatják magukat internetes vásárlás esetén, és amely védelmet nyújt a Mastercard/Maestro kártyák jogosulatlan használata ellen. A CIB Bank elfogadja a Mastercard SecureCode rendszer keretein belül kibocsátott kártyákat.

Mit jelent a UCAF kód?

MasterCard/Maestro kártyák esetén az Ön kártyakibocsátó bankjától esetlegesen kapott egyedi kód. Ha nem kapott ilyet, hagyja üresen a mezőt.


PayPal tájékoztató:

A PAYPAL fizetéssel egyszerre szállítási biztosítást is fizet a vevő, ez azért van, mert sok az internetes csaló, aki nem küldi el a kifizetett árut, ekkor a Paypal visszatéríti a vevőnek az összeget. 

Mi becsületesek vagyunk, ezért ezt a felesleges biztosítási díjat, ami 3,5% a bankkártyás fizetés kötségen túl, a vevővel fizettetjük meg. Aki ezt sokalja, az fizessen bankkártyával, biztonság tekintetében ugyanaz, mint a Paypal.

MI A PAYPAL?

A PayPal egy Internetes bank, amely 1998 kezdte meg működését. Egészen 2000-ig a vállalat csak Amerikában működött, majd kiterjeszkedett Európába, és ettől kezdve az Egyesült Királyságban engedélyezett és bejegyzett, elektronikus pénz kibocsátására szakosodott hitelintézetként működik. 2007.-től Luxemburgban banki engedélyt kapott, és azóta teljes körű banki szolgáltatásokat nyújt.

MIÉRT JÓ A PAYPAL?

Ha ezzel fizetsz nem kell se számlaszámot se bankártyaszámot megadni. Érdemes létrehozni egy PayPal számlát, mivel ezen keresztül rendkívül gyorsan és kedvező költségekkel tudsz pénzt utalni a világ minden pontjára. Ezenkívül ismeretlen helyekről rendelve biztosítja a szállítást, ha nem kapod meg az árut, a Paypal visszafizeti a rendelt áru árát. Ugyanakkor ez a kereskedő számára a legdrágább fizetéselfogadás, háromszor annyiba kerül, mint a bankkártyás fizetés. Ezért, ha ismered a kereskedőt, a webshopot, és már rendeltél tőlük, vagy csupa 5 csillagos a visszajelzésük, ne ezt a fizetési módot használd, mert előbb utóbb be kell hogy építsék a magas költségeket az árakba. Vannak kereskedők, akik a Paypalos fizetés költségeit egyszerűen áthárítják a vevőre, mondván, ez az ő biztosításuk, fizessék meg ők.

A PAYPAL SZÁMLANYITÁS:

www.paypal.com oldalán a Sign Up lehetőséget kell választani, majd megadni, milyen Account-ot, vagyis számlát szeretnénk. Lehetőség van: Personal, Premier és a Business számlák nyitására. A Personal magánszámlát , míg a Premier és Business üzletei számlát jelent. A lehetőségek közül mi aPersonal számlát ajánljuk, mert tud mindent amire a munkáddal kapcsolatosan szükség lesz. A Premier bankszámla inkább kereskedőknek, befektetőknek ajánlott, ugyanis ezzel a számlatípussal a kártyás pénzforgalmat korlátlanul tudják bonyolítani, a Business számla pedig annyiban különbözik a Premier-től, hogy itt már engedélyezik a többfelhasználós hozzáférést. Az általad megadott e-mail cím lesz az Account ID, vagyis a számlaszámod. Ezt az e-mail címet kell majd megadnod a fizetős gyűjtőoldalaknál, a regisztrációnál az Account ID mezőben.

A PERSONAL ACCOUNT SZÁMLANYITÁS

Sign Up:  Itt regisztrálhatsz

Your country or region:  a listából válaszd ki a Hungary-t.

Your language:  nyelv kiválasztása (English)

Számlatípusok kiválasztása:  Personal Account a javasolt, majd kattints a Get Sarted feliratra.

Email address:  E-mail címed

Choose a password:  jelszó

Re-enter password:  jelszó újra

First name:  keresztneved

Last name:  családi neved

Address Line 1:  címed

Address Line 2 (optional):  levelezési címed (ha van, nem kötelező)

City:  város

State:  csak amerikaiak esetében

ZIP Code:  irányítószám

Credit card number:  megadása nem kötelező, később is meg lehet adni.

Expiration date:  kártya lejárati dátuma (megadása csak abban az esetben szükséges ha a kártya adatait is megadjuk).

Végül Agree and Create Account  (szabályzat elfogadása)

Ez után kapunk egy e-mailt miszerint az e-mail címünk érvényes és az aktiváló linkre kattintva hitelesítjük. Egyből belépve találjuk magunkat a számlánkon. 

Ezzel sikeresen megnyitottad a PayPal számlád, ahová az oldalak a kifizetéseket fogják utalni. Ahhoz hogy a pénzedhez hozzá tudj férni, a következő lépésként regisztrálnod kell a PayPal oldalon a hazai bankszámlaszámod, majd a már korábban is említett dombornyomású bankkártyádat. A Paypal rendszer a hazai bankszámládat, egy ellenőrző rendszeren futtatja át, amely abból áll, hogy a regisztrációt követően a PayPal a hazai bankszámládat megterheli 400,-Ft-al, ezért szükséges, hogy a regisztráció időtartama alatt, ekkora, de javasoljuk hogy min. 600,-Ft-nak megfelelő összeg álljon rendelkezésre a bankszámládon. A regisztráció, majd a bankszámla végleges aktiválása után ez az összeg jóvá fog íródni a PayPal számládon, tehát ezek csak biztonsági lépések a szolgáltató részéről. A levonást követő 4 napon belül a bankszámlakivonatodon meg fog jelenni egy négy jegyű szám, amelyet meg kell adnod a PayPal oldalon, ezzel be is fejeződik a regisztráció. Aki elektronikus úton kezeli a bankszámláját, kb. ennyi idő eltelte után már hozzáférhet ehhez a kódhoz és befejezheti a regisztrációt, aki nem fér hozzá online a bankszámlájához a hó végi bankszámlakivonaton, a levonás mellett találja meg az ellenőrzőszámot. Az átutalások alkalmával figyelmesen, pontosan add meg a bankszámlaszámot, mert amennyiben hibás bankszámlát adsz meg, abban az esetben az átutalni kívánt összeg visszakerül a PayPal számládra és 1 500,-Ft kezelési költséget von le a bank.

BANKSZÁMLA HOZZÁADÁSA AZ PAYPAL SZÁMLÁHOZ:

A Profile menüből válaszd ki az Add or Edit Bank Account menüpontot.

Country: ország kiválasztása (automatikusan a Hungary jelenik meg)

First name: kereszt neved (automatikusan betöltődik)

Last name: családi neved (automatikusan betöltődik)

Bank name: hazai bankod neve

Bank account number: hazai bankszámlaszámod

Re-enter Bank accoun number: bankszámlaszám megismétlése

Continue (tovább)

Amennyiben minden adatot helyesen adtál meg, kattints az Add Bank Account gombra. Abban az esetben, ha módosítani szeretnéd a megadott adatokat, kattints a Cancel gombra.

Szintén ebben a menüben módosíthatod, vagy törölheted a megadott bankszámládat.

DOMBORNYOMOTT BANKKÁRTYA HOZZÁADÁSA AZ PAYPAL SZÁMLÁHOZ:

A Profile menüből válaszd ki az Add or Edit Card menüpontot.

First name: kereszt neved (automatikusan betöltődik)

Last name: családi neved (automatikusan betöltődik)

Card type: a legördülő menüből válaszd ki a kártya típusát

Expiration date: a kártya érvényességi idejét állítsd be a legördülő menük segítségével.

Card Verification Number: a kártya hátoldalán lévő négyjegyű számsor megadása (ábra mutatja)

Billing Address: lakcím megadása, a regisztráció során megadott címed automatikusan betöltődik. Amennyiben másik lakcímet szeretnél megadni, jelöld be az Enter a new address as billing address lehetőséget, majd írd be az új lakcímet.

Amennyiben minden adatot helyesen adtál meg kattints az Add Card gombra.

A Personal, azaz magánszámla esetében, mind a kimenő, mind a bejövő átutalások tekintetében van havi limit.

Egyszeri átutalási limit: 252.000,-HUF

Éves átutalási limit: 110.000,-HUF

Havi kifizetési limit: 21.000,-HUF

Éves kifizetési limit: 252.000,-HUF

A PAYPAL SZÁMLA FELTÖLTÉSE:

Bejelentkezés után válaszd ki a Top Up Account menüpontot.

A betöltődött lap, jobb oldali részében láthatod az átutaláshoz szükséges adatokat, melyek segítségével a hazai bankszámlaszámodról fel tudod tölteni a PayPal számládat.

Beneficiary Name: a PayPal teljes neve: PayPal PTE LTD.

Bank: a PayPal magyarországi számlavezető bankjának neve: Unicredit Bank Hungary Zrt., Budapest

Bankszámlaszám: a PayPal bankszámlaszáma: 10918001-00000001-15050684 

Your Transfer ID: átutalási azonosító számod, ennek a segítségével tudnak beazonosítani az átutalást követően, tehát az átutalás alkalmával a közlemény rovatba pontosan add meg ezt a számsort.

ÁTUTALÁS PAYPAL-RÓL PAYPAL-RA:

Bejelentkezés után kattints a Send Money menüre.

To: Jóváírandó bankszámla (a fogadó PayPal számlája, vagyis e-mail címe)

Amount: átutalni kívánt összeg, valamint az átutalás valutanemét is itt kell megadnod 

Send money for: ügylettípus megadása (ebben az esetben a Service/Other lehetőséget jelöld meg)

Ha elkészültél a kitöltéssel, kattints a Continue gomra.

Az ellenőrző lépéseknél alaposan nézd át a megadott adatokat, ha valamely adatot hibásan adtad meg, a Cancel gombra kattintva javíthatod a hibát. 

Végül a Continue gombra kattintva befejeződik az átutalás.